Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2007 12:56 - Мазнините
Автор: bgtrener Категория: Спорт   
Прочетен: 5280 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 24.04.2009 15:21


image

Мазнините


  Те основно се разделят на три вида: прости, сложни и производни. Освен това се разделят на растителни и животински.  Лесно се натрупват като запасни (подкожни мазнини) и много трудно се разграждат. В малки количества са необходими за мозъка, нервната проводимост и други функции на тялото. Също така са преносители на разтворими в мазнините витамини, укрепват клетъчната структура и мембрана, имат буферна защита на някои жизненоважни органи. Приемането на мазнини не трябва да спада под 20 гр. дневно.

Простите мазнини (триглицеридите) могат да заменят животинските мазнини, без овчето месо. Съдържат се в соята и са много добър източник за обезпечаване на енергия по време на остра диета, стимулират изгарянето на подкожна мазнина. Поддържат еластичността на кожата и я пазят от нацепване (стрии).

Голяма заблуда по въпроса с мазнините е холестерола. На него се преписват какви ли не “злодеяния”, без да се прави разлика между “добрия” (HDL) и “лошия” (LDL). А истината е, че без него ще загинем. Той служи като изграждащ блок на стероидната структура и е важен компонент на клетъчната мембрана. Но както всяко хубаво нещо, в големи количества е вреден. Използва се и се синтезира от всички тъкани. 90 % от производството му е в черния дроб и помага да се образуват жлъчните киселини, андрогените, естрогените, кортизола. Количеството на холестерола в кръвта, според някои изследвания е по-скоро въпрос на генетика, отколкото на хранене. Но все пак добро въздействие върху холестеролите оказват чесъна и рибеното масло.

image

ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ

ФИТНЕС, отслабване, ДИЕТА


Тагове:   мазнини,


Гласувай:
0



1. анонимен - Как се натрупват?
27.03.2007 11:50
Писах ти в Е-инд.,но може би тук е местото.Вълнува ме темата за килог.,но не от вманиаченост и не за отслабване.?Търся начин за наддаване,но не с химия а по ест.начин.Хапвам пет пъти на ден по малко,умерено.Ям всичко,внимавам само за съдърж.Не искам да трупам маса и т.н.не съм фен на жените културистки.Преди ходех да бягам за л.удов,но от удов.се сдобих с много грозни мусколи на краката и спрях.Истината е,че не се нуждая от физ.нат.,а з просто изгарям всичко.И колкото и да искам не мога да наддам.Завиждам на по-сочните.
цитирай
2. анонимен - И още...
27.03.2007 12:12
много обичам високо маслени храни иособено млека и сирена.Но лекар ми каза,че тези живот.мазн.са много вредни за кр.съдове и т.н знаеш.А това,че не трупам нямало нищо общо.И пак се сещам за нашите деди:те са консумирали изкл.високо маслени храни,знаеш онова гъсто жълто пр.мляко дом.кр.масло мас и т.н.Къде им е холестерола,Та те са били дълголетници?.Няма диети,няма изч. на мазн.и въглехидрати.Това си е било зимно запасяване.А на пролет се хващат на зелено и агнешко-то е много леко месо.Ей това е здр.хранене.
цитирай
3. bgtrener - mмнение
27.03.2007 14:16
Винаги ми е било по-трудно да правя хранителен режим за качване на килограми на жени , отколкото за сваляне. За мазнините - говорил съм със много спецове по храненето и повечето са на мнение , че по големия проблем за наднорменото тегло са въглехидратите. А в животинските мазнини от млеко, яйца , риба аз не виждам нищо лошо, стига да не е прекалено висок приема и от там калорийния баланс да е много положителен. Това до някъде отговаря и на другия въпрос, защо някои хора не качват макар , че консумират много въглехидрати... просто имат по голяма поносимост , не ги усвояват и трудно, да не кажа не отделят инсулин. А това е хормона , който "отключва" мастните депа. Единственото което мога да ти препоръчам (без хапове) е хапвай повече, но балансирано, трябват ти трите елемента да са в храната, не само калориите да са много, но да има и строителен матерял (протеин) и енергия (въглехидрат) и слепващ елемент (мазнини, минерали и витамини)
http://bgtrener.blog.bg/viewpost.php?id=48586
предлагам ти да пробваш тази диета, като повишиш количествата пропорционално, за всеки продукт и за всяко хранене.
цитирай
4. анонимен - Поздравл.за саита
27.03.2007 16:21
Благод.за мнението,беше ми интересно да го видя.Но за въгл.не съм съгласна,че са основен проблем за надн.тело.Завърших ТОХ и то хлебно-сладк.Консумирам в промишл.кол тест.изделия и не съм мръднала кг. даже.от години.А бях чула,че от плодове и зелен.може да се напълнее-ако не го бях преживяла нямаше да га повярвам никога.За 9м.наддадох 35кг.с основна и единств.храна плод.,зел. и зеленч.супи.Но като родих след 1-2м.пак върнах кил.и няма наддаване вече.Все се надявах да ми остане нещо,ама не.Явно е от гена.
цитирай
5. bgtrener - ами
27.03.2007 16:38
то в плодовете основното са въглехидрати. Именно заради това когато правя диета ги намалям до 1-2 на ден. Няма съмнение ,че ако се изяждат по 2-3 кила на ден ще се дебелее. Наскоро четах за една диета само плодове накорем. Едно момиче сподели , че е качило от нея... За мен не беше никак чудно, ако се замислиш от плодове можеш спокойно да си докараш 4000-5000 ккал. което си е достатъчно да се качва, особено ако ти е прецакан метаболизма. А между другото, ти само потвърждаваш теорията за това, че има хора които не усвояват голяма част от въглехидратите.
цитирай
6. анонимен - ПРав си
27.03.2007 17:27
така е и от мед.лице го чух.Но ме тревожи,че щом не усвоявам едно и бързо преработ.храната сигурно и много др.работи ми липсват в орг.Макар,че лекар ми каза,че орг. автом.си дърпа каквото му енужно .А това за пл. и зел.-ядях ги скилограми само това ми се ядеше.И сега доста консумирам,но нямат тоз ефект.По-късно четох,че е нормално много слабите да наддадат при бременност,и то от плодове-така орг. си натрупва сам от всичко което ядеш за да се справи.А аз мислех,че въглех.са в тест.изделия основно и в бобени,явно е човек се учи докато е жив.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!