Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2007 15:04 - Как да изработим нашия хранителен режим? Част първа
Автор: bgtrener Категория: Спорт   
Прочетен: 22200 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 01.04.2016 10:37


image

 image

Как да изработим нашия хранителен режим?

 Ако за отстраняване на първите два фактора, водещи до наднормено тегло – обездвижването и висококалоричността на храната – можем, да си помогнем сами като започнем да спортуваме и да четем опаковките на храните за количеството калории, то за третия фактор – хранителния режим – ще ни трябва малко помощ.


Първото и най важно нещо, което трябва да знаем е:


Колко калории са ни необходими и напълно достатъчни?
 Метаболизма (обмяната на веществата) при всеки от нас е различен. Той се влияе от пола, годините, структурата на тялото, физическото и психическото натоварване.
  Най-лесният, а смятам и доста точен начин за определяне на енергийните нужди на тялото е формулата за изчисляване на базовия метаболизъм.

 
Мъже: 66,5 + (X . 2,2). 13,8 + (
Y:2,54). 5 – (Z.6,8)
 
Жени: 665,1 + (X . 2,2). 9,6 + (
Y:2,54). 1,8 – (Z.4,7)


Заместете данните във формулата, както следва:

X – лично тегло

Y – височина в см

Z – години

 
  След като направите изчисленията, ще получите число, което е броя на калориите, необходими ви за денонощието.


Що е това ККАЛ ?


Килокалорията (ККал) е общоприета мерна единица за енергията, която изразходва нашето тяло и енергията, която всяка храна съдържа.
ККал е мерна единица, приета в почти цял свят – 1 ККал, това е енергията, необходима за повишаването на температурата на 1 гр. вода с 1°С.


Необходимите за деня калории трябва да се разпределят на равни интервали от време на 4-5 приема за деня, минимум, като по-голямата част от тях около 30-40 % са за закуската. Храната от сутринта до вечерта трябва постепенно да намалява и за вечеря се полагат не повече от 10-15 % от
дневната дажба”.


Фучеджи е един нов хранителен режим и тренировка, които изпробвах. Погледнете ги и тях!

image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Режим на хранене
12.04.2007 12:25
Досега поне хиляда пъти съм опитвала диети при които в зависимост от това колко съм упорита съм сваляла доста килограми, но след това отново качвам.
Сега ще пробвам с вашите съвети . Дано да успея!
цитирай
2. venercheto - а аз наскоро четох, че нямало зна...
04.07.2007 02:59
а аз наскоро четох, че нямало значение дали се яде вечер, ако не се приема закуска на другия ден. не може ли да е вярно ? :) ще ми хареса, зашото ние ядем основно вечер с мъжа ми, като се видим...и едва ли ще можем да се откажем от това :)
поздрави от венерчето
цитирай
3. bgtrener - Много съжалявам....
04.07.2007 14:36
но е точно обратното. Можете да си закусвате каквото искате, и дори е задължително да се закусва, но за вчерята... много внимателно. Месо малко и не мазно ,салата на корем и тва е!
цитирай
4. venercheto - еми ние месо
05.07.2007 00:09
така и така не ядем..салатка винаги има почти, ама другото си е основното ядене за деня. не закусваме, обядваме съвсем леко..абе точно обратното на предписанията :)

мога ли да попитам откъде черпите сведенията си? освен от това проучване, което, ми се струва малко недостатъчно и неточно...тук в Германия много хора са на мнение, че на тялото му е все едно кога ше поеме калориите си за деня, стига да не ги превиши. и противно на клишето, повечето хора тука са слаби и стройни!

ще се радвам, ако продължим темата!

поздрави от венерчето :)
цитирай
5. bgtrener - :)
05.07.2007 12:57
По тази тема има писано, писано , писано... и все е едно и също, лично аз не съм попадал на варианта да не се закусва. Имам повече от 20 книги на тема хранене и още толкова спортно хранене... навсякъде е едно и също, Лично аз съм на такъв режим. Спортните лекари също го препоръчват. Не знам швабите от де са го измислили това, ама то си противоречи на всички учебници...
http://www.bgtrener.info/hr/hrani2.php?shrani_id=14
цитирай
6. venercheto - еми. . не знам и аз точно :) само чета, ...
06.07.2007 02:07
еми..не знам и аз точно :) само чета, че учените още спорят по въпроса..ама какво ли ми е ясно и на мен :)
много готино сайтче, между другото- браво! само така :)
цитирай
7. анонимен - денито
23.09.2008 16:15
чела сам доста твърдения и анкети,и като цяло основните неща във всички се препокриват и основното нещо което е най-важно е да се внимава с храната вечер и дори ако може да се пропуска,ако няма движение след това.Аз също забелязах и по себе си,4е ако хапна нещо по калорично вечер то веднага ми се лепи
цитирай
8. анонимен - денито
23.09.2008 16:23
аз супер бързо качвам килограми,които преди това доста мъчително съм свалила и не мога да достигна желаното тегло и да го запазя!колкото и диети да спазвам после винаги качвам килограми!!!моля,дайте съвет
цитирай
9. анонимен - в сайта
23.09.2008 17:53
www.bgtrener.com
цитирай
10. анонимен - sadas
26.01.2010 11:14
izvinete che tyk pitam no neznam kade .. nachi kato sum visok 181 kolko kg. trqbva da teja .. ?? az sym 78 ..!
цитирай
11. анонимен - Направи сам своята индивидуална диета | Superprograma.com
09.07.2010 18:14
Избери сам продуктите, попълни формата и останалите данни за начина ти на живот, за да бъде изготвен най-добрият хранителен режим за теб! Направи своята индивидуална диета още сега и сваляй до 3кг седмично без глад, трайно и без опасност за здравето! - http://superprograma.com/
цитирай
12. анонимен - хр.р.
14.11.2010 18:09
Имам въпрос относно закуската като част от нашия хранителен режим. Защо почти всички диетолози казват : цитирам " закуската е изкуствено създадена от човека и още със събуждането не е хубаво да си натоварваме стомаха . това се дължи на факта че времето за пречистване на организма е времето преди обяд , тогава всички токсини излизат . препоръчва се приемането на повечко вода дори рано сутрин " ... Това съм чел и това съм гледал по разни филми. А обратно хората които се занимават със спорт казват че закуската е най-важна . Та кое твърдение е по-вярно на диетолозите или на спортуващите ( знам че има разлика в това да отслабнеш и в това да тренираш за тяло ) Просто искам еднозначност по този въпрос защото виждам разликите в мнения на професионалисти. :) :) :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!